Pages

Monday, May 4, 2009

PLEASCA LUI PALEOLOGU: „Eu nu cred că dacă Ionel Brătianu ar apărea acuma, ar câştiga alegerile cu Băsescu“

Articolul din GANDUL care l-a enervat pe domnul ministru Pleasca
Explicaţie

Dorind să scape de „beleaua“ demnităţii publice

Ministrul Paleologu, la conferinţa despre „pleaşcă“: „Sunt un leu pleoştit“

02 APRILIE 2009
„Eu nu cred că dacă Ionel Brătianu ar apărea acum, ar câştiga alegerile cu Băsescu“
Ministrul Culturii se consideră un „leu pleoştit“ pentru funcţia pe care o ocupă şi ar vrea să scape de „belea“
Toader Paleologu şi-a reiterat poziţia elogioasă pe care o are în raport cu Traian Băsescu. La conferinţa de la ICR, el a afirmat din nou că „Băsescu nu are contracandidat, e un om care se potriveşte României actuale“. În comparaţie cu actualul şef al statului, până şi marile figuri ale istoriei româneşti pălesc, în opinia ministrului: „Eu nu cred că dacă Ionel Brătianu ar apărea acuma, ar câştiga alegerile cu Băsescu.“ Laudativ, acesta a mai spus despre preşedinte că nu poate fi învins de niciunul dintre adversarii săi actuali: „Îmi pare bine că nu ia altul, fie că ar fi Crin Antonescu sau Mircea Geoană.“
Paleologu faţă cu dilema pleaşcă vs. belea
Vorbind şi despre funcţia administrativă pe care o are în Guvern, Toader Paleologu a afirmat că numirea sa în fruntea Ministerului Culturii nu ar fi nicidecum o pleaşcă, ci mai degrabă o „belea“: „Pentru mine pleaşca ar fi să scap de belea. Dar să scap de belea, lăsând totuşi ceva în urmă. E una din cele mai dezagreabile perioade din viaţa mea.“ El nu pare deloc convins că ar fi potrivit pentru ministeriat, ci crede că este mai degrabă „un biet şoricel“: „Mie mi-e teamă că nu sunt nici vulpe nici leu, ci un biet şoricel. Eu sunt un animal foarte cuminte şi cred că pentru docilitatea mea aparentă multă lume mă şi promovează.“ Paleologu îşi regretă natura mai molatică, dorindu-şi să fi fost ceva mai feroce: „Trebuie să mă mai şi dresaţi, ca să fiu un leu mai feroce, că deocamdată sunt un leu cam pleoştit.“ Mai mult, acesta a lăsat să se înţeleagă că numirea sa în fruntea Ministerului Culturii ar fi fost impusă, cumva, de „Vodă“: „Când îţi spune regele sau Vodă să fi primar, nu poţi să spui «Maiestate, lăsaţi-mă în pace»“.
Motivaţia filosofică a pleştii
Ministrul Paleologu a ţinut să precizeze, în timpul conferinţei sale, că vrea să-şi păstreze libertatea de a folosi orice cuvinte doreşte, acesta fiind un apanaj al oamenilor cu adevărat serioşi:
„Vreau să-mi păstrez umorul, să fiu liber să folosesc cuvinte pe care le vreau eu. Totdeauna mi-a plăcut să mă joc cu limba română şi să utilizez un limbaj suculent.“ În opinia sa, seriozitatea, care ar permite folosirea cuvântului pleaşcă trebuie delimitată de aşa-numitul „seriozism“, care ar presupune închistarea mentală, încrâncenare şi îmbufnare.

No comments: